CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, April 18, 2011

Rangka Tugasan - Idea kasar

13 Februari 2011 - (Minggu ke-4)

Biografi (idea kasar)
 biodata mengenai diri En. Osman iaitu bekas seorang anggota polis, iaitu dengan memasukkan data mengenai tempat dilahirkan dan juga tarikh dilahirkan. latar belakang keluarga juga turut diberi keutamaan dalam idea kasar ini.

 Isi kedua dengan memasukkan sedikit pencapaian dalam kehidupan iaitu bekerja sebagai anggota polis  dan peristiwa-peristiwa atau kejadian yang besar berlaku sewaktu bertugas sebagai anggota polis. Terdapat beberapa kes-kes yang penting iaitu kes berkaitan kemalangan, rompakan bersenjata, kehilangan mangsa di laut dan kes rompakan dadah.

Bahagian penutup lebih tertumpu kepada anugerah dan kepujian yang diterima daripada pihak atasan. Beliau terus berkhidmat dan berbakti untuk negara walaupun sesudah tamat perkhidmatan.

Draf kasar telah dipulangkan dan Cik Rohizah selaku pensyarah untuk subjek SBLM 1023, Pengantar Penulisan telah memberi sedikit komen mengenai draf kasar ini. Pembetulan yang dilakukan adalah seperti tema haruslah bersesuai dengan biografi yang dipilih. Penggunaan bahasa yang tepat serta perlu lebih teliti dalam kerja yang dilakukan, supaya dapat menghasilkan biografi yang baik.

0 comments:

Post a Comment